چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

بطور عادی در هر Document تنها قادر به استفاده از یک فهرست (Table of Contents) خواهید بود که کاملا منطقی و درست است منتهی گاهی اوقات نیاز داریم که برای هر Section یک فهرست مجزا داشته باشیم که در این شرایط قضیه به کل فرق خواهد کرد .

ما در این پست آموزشی به شما روشی خواهیم آموخت که از دید خیلی از کاربران پنهان است و آن هم کمک گرفتن از ابزار Bookmark به همراه ابزار Field است که در ادامه قدم به قدم به شما عزیزان آموزش خواهیم داد . پس با ما همراه باشید .

قدم اول – چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

ابتدا از تب View برروی ابزار Outline کلیک میکنیم تا تمام محتوای Document را به همراه تفکیک Style مشاهده کنیم ، همانند تصویر زیر :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

به منظور تسلط بیشتر برروی قسمت های (Style) مختلف Document ، با انتخاب هر Section برروی علامت “-” کلیک میکنیم تا استایل های مورد استفاده را در قالب لیست فشرده تری مشاهده کنیم . همانند تصویر زیر :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

قدم دوم- چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

حال می بایست به جز استایل Heading 1 هر بخش ، سایر استایل های هر Section را انتخاب و سپس به قسمت Bookmark با هر نام دلخواه و مرتبط اضافه کنیم ، همانند تصویر متحرک زیر :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

همین رویه را می بایست برای سایر استایل های هر Section تکرار کنید .

در ادامه می بایست در ابتدای هر Section کلیک ، سپس از تب insert و گروه ابزار Text برروی ابزار Quick Parts کلیک و قسمت Field را اجرا نماییم تا بصورت دستی اقدام به درج فهرست هر Section کنیم .

با فعال کردن ابزار Field با پنجره زیر روبرو خواهید شد که می بایست به قسمت TOC آن مراجعه کنیم  :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

حال باید برروی گزینه Field Codes (پایین پنجره Field ) کلیک نماییم . پس از کلیک کردن با تصویر زیر رو برو خواهید شد :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

در ادامه باید برروی دکمه Options کلیک نمایید ، با پنجره زیر رو برو خواهید شد :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

قدم سوم- چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

از پنجره Field Options ، بخش /b را انتخاب و روی دکمه Add to Field کلیک نمایید و در پایان در قسمت Field Codes تنها کافیه نام هایی (Bookmark) که برای هر فهرست درنظر گرفتید را فراخوانی کنید و روی Ok کلیک کنید :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

خروجی شما در پایان بصورت زیر خواهد بود :

چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم
چگونه در Word چندین فهرست داشته باشیم

تنها کافی است مراحل فوق را برای سایر Bookmark ایجاد شده تکرار کنید تا برای هر Section یک فهرست مجزا داشته باشید . به منظور درک بهتر شما عزیزان از نحوه ایجاد چندین فهرست در نرم افزار Word ، کلیپ آموزشی زیر را آماده نمودیم :