ایجاد لیست در ورد

ایجاد لیست در ورد

با سلام و احترام خدمت شما عزیزان و دنبال کنندگان محترم سایت آموزشی اکسل لرن، در این پست آموزشی قصد داریم پیرامون ایجاد لیست در ورد اطلاعات مفیدی عرض کنیم. بطور خلاصه با استفاده از لیست ها میتوانیم انتخاب و ورود اطلاعات را محدود به یکسری داده های از قبل تعریف شده کنیم.

به منظور ایجاد لیست(کشویی) در ورد می بایست در اولین قدم سربرگ Developer را فعال نماییم. بدین منظور آدرس زیر را دنبال کنید:

File — > Options — > Customize Ribbon

در پایان تیک مربوط به سربرگ Developer را همانند تصویر زیر فعال و برروی OK کلیک کنید:

ایجاد لیست در ورد
ایجاد لیست در ورد

با کلیک کردن برروی OK سربرگ Developer به سایر سربرگ های نرم افزار مایکروسافت ورد اضافه خواهد شد:

ایجاد لیست کشویی در ورد
ایجاد لیست کشویی در ورد

با کلیک کردن برروی ابزار Drop-Down list Content Control که در تصویر زیر مشخص شده است:

ایجاد لیست کشویی در نرم افزار ورد
ایجاد لیست کشویی در نرم افزار ورد

یک باکس همانند تصویر زیر ایجاد خواهد شد:

ساخت لیست کشویی در ورد
ساخت لیست کشویی در ورد

با انتخاب باکس ایجاد شده و کلیک برروی Properties همانند تصویر زیر:

نحوه ایجاد لیست کشویی در ورد
نحوه ایجاد لیست کشویی در ورد

با پنجره Content Control Properties روبرو خواهید شد:

چگونه در ورد لیست ایجاد کنیم
چگونه در ورد لیست ایجاد کنیم

در قسمت Title یک عنوان برای لیست کشویی خود در نظر بگیرید که ما در این بخش عبارت My List را ثبت و با کلیک کردن برروی Add … میتوانید مقادیر این لیست کشویی را همانند تصویر زیر تعریف نمایید:

ایجاد لیست در ورد
ایجاد لیست در ورد

در پایان با کلیک کردن برروی OK لیست کشویی همانند تصویر زیر در سند ورد خود خواهید داشت:

ایجاد لیست کشویی در word2019
ایجاد لیست کشویی در word2019

امیدواریم پست آموزشی ایجاد لیست در ورد مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد لذا در صورت وجود هرگونه سوال می توانید آن را در قسمت نظرات سایت برای ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت توسط تیم پشتیبانی سایت آموزشی اکسل لرن نسبت به پاسخگویی آن اقدام گردد.

سایر مطالب مرتبط و کاربردی با Word 2019